Szkolenia w języku angielskim – zalety

Wiele firm posiada zagranicznych pracowników, bądź świadczy usługi na międzynarodowym rynku. Z tego względu nieustanny rozwój języka angielskiego stanowi główny filar płynnej pracy całego zespołu. Owe szkolenia w języku angielskim są dostępne zarówno stacjonarnie jak i online, przez co są łatwo dostępne dla każdego z pracowników.

Szkolenia w języku angielskim – rozwój

Szkolenia te obejmują obsługę klienta przez telefon, pocztę e-mail, czaty dla firm sprzedażowych, czy też obsługi klienta. Można się szkolić także z obsługi klienta wewnętrznego i komunikacji z nim, czyli działy IT bądź HR. Managerowie mogą rozwijać się pod względem podstaw zarządzania i kierowania zespołem, a także z obszaru przywództwa, motywowania oraz budowania zespołu, co stanowi rusztowanie całej firmy. Istnieją także szkolenia z monitoringu zależności i o2c, a także z efektywności osobistej. Część takich szkoleń organizowana jest w systemie mieszanym. Polega on na części wykładowej, na którą składają się dyskusje wprowadzające. Jest ona najczęściej prowadzona jest w języku polskim. Kolejnym etapem jest część warsztatowa wykonywana wyłącznie w języku angielskim, która pozwala na rozwinięcie umiejętności interpersonalnych, na przykład poprzez dialogi czy rozgrywane scenki o różnych tematykach, ale także pisemnych – korespondencja. Możliwe jest także odbywanie zajęć z native speakerem, który najczęściej jest osobą anglojęzyczną od urodzenia. Takie rozmowy na szeroko rozwinięte tematy pozwalają na podszkolenie języka angielskiego w wielu obszarach. Zajęcia tego typu charakteryzują się szybkim przyswajaniem słownictwa przez uczestników. Najważniejszą rzeczą charakteryzującą dobrego anglojęzycznego pracownika jest wyrównanie jego umiejętności językowych zarówno w sferze języka pisanego, jak i słuchanego oraz mówionego. Tylko taka kombinacja pozwala na sukcesywne używanie języka angielskiego w swojej pracy. Kluczowe jest także dopasowanie poziomu oraz formy ćwiczeń do sytuacji i potrzeb pracowników.

Ważny język obcy

Wielu pracodawców zatrudnia dane osoby wyłącznie ze względu na poziom języka obcego nie patrząc na jego umiejętności biznesowe. Managerowie często mają problem z faktyczną weryfikacją języka, dzięki czemu szkolenia w tym zakresie mogą zrobić to za niego poprzez projekt rozwojowy. Polega on na diagnozie poziomu języka biznesowego – weryfikuje się go poprzez test. Kolejnym etapem jest wsparcie klienta w dopasowaniu ról oraz w wyborze mentorów. Na projekt rozwojowy składają się także szkolenia techniczne, szkolenia związane z rozwojem kompetencji w obszarze języka biznesowego specjalistycznego, co stanowi bardzo ważną umiejętność na danych stanowiskach. Ważne jest, by szkolenia języka biznesowego były odpowiednio dobrane do danych funkcji wykonywanych przez pracownika. Ośrodki szkoleń posiadają wyspecjalizowanych trenerów dopasowanych do indywidualnych potrzeb, a także różnic międzykulturowych odbiorców. Dla większości z nich język angielski stanowi główne narzędzie pracy. Jednakże nie każdy trener posiada biegłość posługiwania się językiem w danej tematyce. Z tego też względu szkoleniowcy posiadają tłumaczów, którzy okazują się bardzo pomocni w prowadzeniu zajęć z danych obszarów.

Redakcja hrexecutive.pl