Wizerunek na rynku pracy

Wizerunek na pewno świadczy o człowieku. To, jak człowiek prezentuje się w oczach innych ludzi, ma wpływ na to, jak jest oceniany w społeczeństwie. Ocenia się nie tylko ludzi, ale także przedsiębiorstwa, marki.

Wizerunek kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej

Zagadnienie takie jak wizerunek na rynku pracy można przeanalizować z kilku różnych stron. Na pewno ważny jest wizerunek kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej. Jednak kandydat zaczyna budować swój obraz w oczach przyszłego pracodawcy wcześniej, już w czasie wysyłania CV. Jest to najważniejszy dokument, który zawiera podsumowanie życia zawodowego i wykształcenia, a także mocne i słabe strony. Na podstawie CV rekruter decyduje, czy zaprosi kandydata do dalszej współpracy czy też nie. Treść CV jest ważna, ale liczy się także zdjęcie, jeżeli kandydat zdecyduje się nie zmieścić.

Wizerunek firmy

Każda firma powinna dbać o swój wizerunek, nie tylko po to, aby dobrze wypaść wobec klientów, ale także po to, aby dobrze zaprezentować się potencjalnym pracownikom. W ten sposób może przyciągnąć do pracy najlepszych ludzi. Kandydaci bardzo zwracają na to uwagę. Wartości jakie prezentuje firma, benefity dla pracowników, kultura organizacji, atmosfera w miejscu pracy, to wszystko liczy się i ma wpływ na przyjęcie przez kandydata oferty. Minęły już czasy, kiedy kandydaci chętnie przyjmowali każdą pracę. Dzisiaj kandydat, o ile nie ma przysłowiowego noża na gardle, chce być pewny, że pasuje do organizacji. Firma powinna dbać o swój wizerunek na stronie internetowej i w social media. Interesujący profil w mediach społecznościowych na pewno przyciągnie wartościowych ludzi, którzy będą obserwować stronę, a być może kiedyś zostaną pracownikami.

Postawa pracowników

Postawa pracowników firmy jest kluczowa, jeśli chodzi o odbiór przedsiębiorstwa przez postronnych ludzi. To, co pracownicy mówią o firmie poza godzinami pracy, jest niezwykle istotne. Człowiek zadowolony ze swojej pracy nie będzie źle mówił o swoim przełożonym. Warto spadać w swojej firmie, jak wygląda sytuacja pod tym kątem. Pracownicy, którzy plotkują i źle wyrażają się o swoim miejscu pracy, są bardzo złą reklamą tego miejsca. Być może jest to przyczyna porażek rekrutacyjnych. Być może dlatego najlepsi ludzie nie chcą zostać pracownikami w danej organizacji. O swój wizerunek powinna dbać każda firma, o wizerunek powinien zatroszczyć się kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej. Zarząd firmy musi pamiętać o tym, że postawa pracowników jest kluczowa, nie tylko w godzinach pracy, ale przede wszystkim, kiedy po południu opuszczają firmę.

Redakcja hrexecutive.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *