Strona główna
Rozwój osobisty
Tutaj jesteś

Strategiczne planowanie i komunikowanie celów pracownikom – kurs coachingu dla kadry kierowniczej

5 czerwca 2022 kurs coachingu


Coaching to oparty na partnerstwie proces refleksji, który wspiera ludzi i organizacje w maksymalizacji ich potencjału. W coachingu dla kadry kierowniczej należy się zawsze skoncentrować na osobie zarządzającej, a nie na problemie, czy wyzwaniu. Coache, którzy przeszli gruntowne szkolenie trenerskie i mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem jako trenerzy, potrafią reagować na indywidualne potrzeby, wspierać, umożliwiają klientowi rozwój osobisty i świadomość.

Kurs coachingu dla kadry kierowniczej

Podczas kursu coachingu dla kadry kierowniczej słuchacze się bardziej strategicznego planowania i jaśniejszego komunikowania celów swoim pracownikom. Oba mają pozytywny wpływ na atmosferę pracy i sukces firmy. Można zwiększyć produktywność w zespole, zmniejszyć stres i skuteczniej rozwiązywać konflikty – wszystko dzięki lepszej i bardziej przejrzystej komunikacji.

Jeśli chodzi o coaching, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które działałoby dla każdego, ponieważ każdy ma inne pytania, problemy i cele. Jednak to właśnie one stanowią podstawę coachingu i czynią go tak indywidualnym. Coaching jako środek rozwoju personalnego lub osobowościowego umożliwia reagowanie na te indywidualne potrzeby oraz wspieranie i rozwijanie klienta w sposób dostosowany do sytuacji.

Postawa coacha

Aby proces coachingu zakończył się sukcesem, ważna jest nie tylko postawa klienta, ale także samego coacha. Pełni rolę neutralnego i krytycznego rozmówcy, który wykorzystuje metody rozwoju personalnego i menedżerskiego, aby osiągać wspólnie z klientem cele.

Rolą coacha nie jest wyłącznie wsparcie. Trener pomaga znaleźć rozwiązania i odpowiedzi na jego problemy. Nie przedstawia jednak gotowych rozwiązań. Opiera się na założeniu, że osoba szukająca pomocy ma już w sobie odpowiedzi i musi je tylko znaleźć.

Dla powodzenia coachingu szczególnie ważna jest również relacja między klientem a coachem. Musi się ona opierać na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Muszą być również jasno określone i z góry określone zasady.

Tak zwana „koncepcja coachingowa” definiuje podejście coacha i określa warunki ramowe – jakich metod, technik i interwencji używa coach, jak działają procesy i jakie współzależności muszą być brane pod uwagę.

Cele coachingu są bardzo indywidualne. Zasadniczo jednak często chodzi o dalszy rozwój (osobisty lub zawodowy) i rozwiązywanie problemów, takich jak:

– Ocena i rozwój umiejętności osobistych,
– Sugestie dotyczące autorefleksji,
– Zarządzanie konfliktami w grupie,
– Zmiana perspektywy,
– Wzmocnienie świadomości i zdolności podejmowania decyzji,
– Wsparcie w procesie zmian i rozwoju,
– Zarządzanie procesami zmian,
– Pomoc w zmianie stylu przywództwa,
– Pomoc przy wdrażaniu nowych pracowników.

fulfilment e-commerce

Redakcja hrexecutive.pl

Hrexecutive – blog o branży GR, biznesie i pracy. Interesuje Cię praca w HR? Tu znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje. Zapraszamy

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jaki sklep internetowy wybrać
radca prawny
Studia II stopnia online

Jesteś zainteresowany reklamą?