Czy sportowcom jest łatwiej?

0
398

Budując profil idealnego kandydata podczas ostatniej rekrutacji na stanowisko sprzedażowe, Klient poprosił, abyśmy szukali kandydatów, którzy aktywnie uprawiają sport. W ogłoszeniu w jako jedno z oczekiwań zawarliśmy „Atutem będzie także aktywnie uprawianie dowolnej dyscypliny sportu”.

Kandydaci wyłonieni do spotkań pytali nas wprost: „skąd takie oczekiwanie przyszłego pracodawcy?”

Czy rzeczywiście sportowcom jest łatwiej?

Co daje nam utrzymywanie naszego ciała w dobrej formie, poza oczywiście lepszym zdrowiem, wyglądem? Efektywność to w dzisiejszych czasach generalnie słowo bardzo na topie. Firmy potrzebują efektywnych pracowników, oczekujemy efektywnego zarządzania od menedżerów, nasze inwestycje także muszą być efektywne. Nawet w kontekście tak osobistych obszarów z naszego życia jak czas spędzony z naszą rodziną, dziećmi, coraz więcej osób, nie ukrywam, że dotyczy to przede wszystkim zapracowanych kobiet, twierdzi, że nie liczy się ilość spędzonego razem czasu, a na ile efektywnie jest on spędzony!

Skąd więc skojarzenie efektywności w pracy ze sportem? Aby menedżer działał efektywnie musi trafnie stawiać cele, a następnie podejmować właściwe działania, aby je osiągnąć. Co łączy pasja do sportu z osiągnięciami w sferze zawodowej? Osoby, które aktywnie uprawiają sport zazwyczaj cechuje systematyczność, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność, a także poczucie własnej wartości, czy też lepsza odporność na stres (wysiłek fizyczny daje nam możliwość rozładowania stresu, czy nawet agresji). W sportach zespołowych bez umiejętności współpracy, wzajemnego wsparcia, a także czerpania z mocnych stron pozostałych członków zespołu raczej nie mamy szansy na sukces. Są to cechy, które sport w nas wzmacnia, wyrabia, zaś w pracy – dziś niezbędne kompetencje.

Pasja do zdrowego trybu życia

Najczęściej też za pasją sportową podąża zdrowy styl życia w pełniejszym tego słowa zrozumienia, jak chociażby zdrowe odżywianie. Całość składa się na lepsze samopoczucie, stan zdrowia, po prostu lepszą jakość życia. Coraz więcej firm w Polsce (niestety nadal prym wiodą tu korporacje) stwarza swoim pracownikom możliwość aktywności sportowej poprzez dofinansowanie, czy wręcz wykupienie kart do placówek sportowych (MultiSport, Benefit i inne). W firmach działają też sekcje sportowe (narciarskie, konne, piłki nożnej, koszykówki itp.), które stwarzają pracownikom okazję do pogłębienia więzi, poznania się nie tylko z stricte zawodowej strony, a także występowania np. w różnych zawodach jako drużyna reprezentująca firmę. Działania takie budują przede wszystkim motywację, lojalność i identyfikację pracowników z firmą.

W lipcowym „Personel plus” możemy przeczytać o sztandarowych przykładach polskich sportowców-biznesmenów: Sławomirze Lachowskim (twórca pierwszego w Polsce banku internetowego, pasjonat podróżowania, wspinaczki i przede wszystkim biegania), Robercie Korzeniowskim (wielokrotny mistrz olimpijski Europy i świata w chodzie sportowym, właściciel firmy Korzeniowski Sport Promocja) oraz Wojciechu Fibaku (światowej klasy tenisista, założyciel Fibak Investment Group).

W kontekście korelacji pomiędzy sportem a sukcesem w biznesie Lachowski podkreśla przede wszystkim wspólne dla obu dziedzin wartości, takie jak: dobra współpraca, życzliwość, pomoc i poświęcenie. Korzeniowski twierdzi: „sukces w sporcie wymaga kreatywnego poszukiwania nowych rozwiązań, stałej koncentracji na celu, szacunku dla rywali i bezwzględnej wiary we własne ,możliwości”. Dewizą Fibaka jest: nie krzywdzić innych, zmierzać do celu, nie dać się powstrzymać, nie pozwolić się oszukać ani na korcie ani w biznesie.

Cóż nam pozostaje aby nie wypaść z rynku pracy? Biegajmy, pływajmy, jeźdźmy konno, wspinajmy się na wyżyny naszych możliwości fizycznych i intelektualnych!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here